Bakan Uraloğlu, Hürmüz Boğazı ve Basra Körfezi’nde bulunan Türk sahipli gemilerin durumu hakkında bilgi verdi. Uraloğlu, NSosyal hesabından yaptığı açıklamada, bölgedeki gelişmeleri yakından takip ettiklerini ve ilgili tüm kurumlarla koordinasyon içinde olduklarını belirtti. 26 Haziran 2026 itibarıyla, bölgede bekleyen tüm gemilerin emniyetle çıkış yaptığını bildirdi. Toplam 15 geminin güvenli bir şekilde bölgeden ayrıldığını ifade eden Uraloğlu, 3 Türk sahipli geminin ise Körfez’de ticari faaliyetlerine devam ettiği için ayrılmadığını açıkladı. Bekleyen gemilerde toplam 99 Türk personelinin bulunduğuna dikkat çeken Uraloğlu, “Basra Körfezi’nden anlık ayrılma talebi olan herhangi bir gemimiz bulunmamaktadır. Vatandaşlarımızın ve denizcilerimizin güvenliği için süreci hassasiyetle takip etmeye devam ediyoruz.” şeklinde konuştu.
Reklam & İşbirliği: [email protected]